Voor de consument moet een verpakking uitstraling hebben en aantrekkelijk zijn, voor logistiek moet verpakking makkelijk vervoerd en gestapeld kunnen worden en voor inkoop moet verpakking zo goedkoop mogelijk zijn. Wij weten er alles van, want we hebben een schat aan ervaring met het ontwerpen van verpakking.
Verpakkingsdesign heeft een karrevracht aan communicatieve kracht, want verpakking moet niet alleen beschermen maar ook informeren en verleiden. Daar zijn wij heel goed in. Door ons werk voor diverse merken in de meest uiteenlopende branches weten we als geen ander dat ‘packaging’ kopers over de streep kan trekken.
Hoe zorg je dat de klant precies de juiste associaties legt wanneer het oog op jou valt in de schappen? Dat is lang niet zo eenvoudig als een verpakking er vaak uitziet. In de winkelmand belanden is een heel psychologisch proces dat goed aangestuurd dient te worden. BigID doet dit onder andere voor HAK, HONIG, Friesland Campina, De Ruijter, Brinta en nog veel meer.