Een intrigerende campagne, met een ijzersterke website, opvallende reclame op bussen, effectief promotiemateriaal en fantastische metershoge doeken in het museum, resulteerde in een waanzinnig resultaat. Zo trok de tentoonstelling Escher op reis 256.450 bezoekers. Het is daarmee de best bezochte tentoonstelling ooit in de geschiedenis van het museum. Door de ongekende populariteit van Escher op reis was het Fries Museum een half jaar lang bijna dagelijks uitverkocht.
Voor de tentoonstelling ‘Alma Tadema, de klassieke verleiding’ haalden we opnieuw alles uit de kast. Het resultaat mag er zijn: de expositie scoorde in vier maanden 158.000 bezoekers. Ook voor 'Mata Hari - de mythe en het meisje' trokken we alle registers open: 90.000 bezoekers. Een hoge score voor een historische tentoonstelling.
Met een verleidelijke campagne raakte we opnieuw de gevoelige snaar. En droegen we wederom een steentje bij aan de ‘filevorming’ rond het museum. Wie nog niet was geweest, kreeg het advies om online datum en tijd van bezoek vast te leggen om lange wachttijden te voorkomen.
Met een inspirerend verhaal wisten we een grote pitch te winnen en mochten we aan de slag voor het Fries Museum. Wij bedachten de nieuwe identiteit en het nieuwe logo. De letters ÚS springen eruit en dat moet ook, want ÚS verwijst naar ‘ons museum’. Het Fries Museum als museum van de gemeenschap.
Het is eer om mee te werken aan de communicatie van dit geweldige museum. Om bij te dragen aan het realiseren van die duizelingwekkende bezoekersaantallen. Het is het beste bewijs dat ons werk doet wat het moet doen: doelgroepen in beweging zetten. Een mooie waardering is ook de internationale designprijs waarmee onze bewegwijzering van het museum is bekroond.