Leeuwarden. We kijken met frisse blik iedere dag naar hoe onze prachtige Friese hoofdstad zich ontwikkelt. We wonen er graag, en velen met ons. Ljouwert groeit.
Er is dus woonruimte nodig.
Nét buiten de stad, daar ligt de ruimte. Alleen, hoe ga je een woning in een gebied dat nu nog onbebouwd is aan de man brengen? Door je in te leven. Te visualiseren. En dat kunnen we bij BigID. Een voorstelling maken, de identiteit bepalen die ook echt past bij de wijk die gebouwd gaat worden. We kennen de regio goed, en we weten wat we doen. Want we doen het al meer dan 20 jaar. Omgevingsmarketing. Woonwijkreclame, hoe je het maar wilt noemen.
We kijken naar de directe omgeving, naar de omliggende natuur, naar hóe mensen het gebied (gaan) gebruiken. We kijken naar de beleving, en maken dan het onderscheid. Iedere wijk ‘geven’ we een eigen karakter, een belofte. Een ziel die past bij de omgeving en de behoeftes van de nieuwe bewoners. We geven de wijk een hart. Zodat het klopt.
Nooit saai, natuurlijk, we blijven fris en Fries. Als er in de nieuwe wijk ook veel gewerkt gaat worden, dan knipogen we met een stropdasje in de visual. Een geliefde vaarroute in de buurt? Zeilmasten in de uitingen. Duidelijk. Herkenbaar. Onderscheidend.
Middelsee, Wiarda, Techum, Unia, Grut Palma, Jabikswoude, It Grien, De Werp, De Klamp. Allemaal wijken die de afgelopen jaren door onze creatieven zijn voorzien van de juiste positionering.
Daarbij kijken we natuurlijk verder dan alleen bewoners uit de provincie. Ook de Randstedelingen hebben Friesland ontdekt. Mede dankzij onze campagnes. Een voorbeeld? De online campagne voor De Zuidlanden leverde een bereik op van 40.000 mensen. Waarvan een op de tien op de advertenties klikte. Da’s een best resultaat.
Waar het om draait, is dat we bij BigID met ziel en zaligheid wijken die nu nog kaal en onbebouwd zijn, vooraf al tot leven wekken. Al decennia lang. En elke keer anders.