2 doelgroepen, 1 website

Gevoel bij de cijfers. Dat laat zich niet beperken tot 1 doelgroep. Zeker niet als het om de rapportagesoftware van Speedbooks gaat. Real-time inzicht, on the go, allemaal in 1 applicatie. Jaarrapportages binnen 2 seconden. Met 1 druk op de knop overzicht in investeringsmogelijkheden. Aan te passen aan eigen smaak en behoeften. En dat al vanaf € 1 per administratie.

Daar heeft niet alleen de adviserende accountant of administrateur baat bij, maar ook de ondernemer of CFO die zijn cijfers graag zelf snel bij de hand heeft. 2 Doelgroepen, 1 website, dus. Ga het maar doen. Dat deden we bij BigID dan ook. 

Samen online, met ieder een eigen route

Op basis van gedegen zoekwoordenonderzoek en profielschetsen van de gebruikers kwamen we op 4 persona’s: Marco, Henk, Vincent en Gerard. We stellen ze even voor.

Ze lijken misschien op elkaar, maar ze hebben totaal verschillende rollen. En allemaal hun eigen ‘buyers journey’ en informatiebehoeftes. Onze basis voor een uitgekiende contentstrategie. De website hebben we dan ook zo ingericht dat al hun boxjes worden ‘aangetikt’. Op een manier die recht doet aan de functionaliteit van Speedbooks zelf: snel en overzichtelijk, direct de informatie die je zoekt.   

Met een nieuw design, een heldere selectie aan de poort en een sterke focus op conversie, biedt de website precies de juiste content aan de juiste persoon. Cookies helpen om het gebruik te optimaliseren. 

Kennis sparen voor gebruikersvoordeel

De informatie die dat oplevert, vergaren we in de Kennisbank. Zo weten we steeds welke communicatie op welk moment relevant is. Wat weer de traffic naar de site verhoogt.

Middels blogs, advertenties, instructievideo’s, handleidingen, whitepapers, webinars en FAQ raken we de informatiebehoefte keer op keer aan. En helpen we de bezoekers om hun website continu te verbeteren. Alles met 1 doel: conversie. Abonnementen aanbieden. De gebruiker - en zijn klanten - zo goed mogelijk bedienen. User Friendly heet dat.

Het resultaat

Zomaar iets doen, dat doen we niet. We blijven meten, checken en verbeteren. Zo is de bounce-rate (het aantal ‘afhakers’) op de site fors gedaald. Twee van de drie bezoekers blijft nu hangen.

Ook de tijd die bezoekers doorbrengen op de website is toegenomen. Meer dan verdubbeld, zelfs. Was dat voorheen 1,45 minuut, nu is dat bijna 3,5 minuut. Click, click, click.

Onze online marketeers tweaken de SEO continu, wat weer hogere online vindbaarheid oplevert. Kleuren, buttons en teksten testen we, om tot betere conversie te komen.
Alles voor betere resultaten. Alles voor nóg meer gevoel bij de cijfers.

Neem zelf eens een kijkje. Kom langs op www.speedbooks.com.